Online Diary AZU ❤

Nuffnang Ads

sumber : Google Image

Ayayaya .. Okay . Hari ni tak tau kenapa dengan aku . Tiba-tiba rasa sangat berani untuk sesuatu benda yang dah basi . hahaha . Apakah ? Sebenarnya ... Nak cakap macam mana ye ? Nak pendekkan cerita tak reti . Try ... try .. Okay , aku ada krisis dengan kawan baik sendiri dari tingkatan 2-3 macam tu . Masa sekolah dulu terfikir jugak macam mana nak terangkan kat dia . Aku tak jamin boleh cakap kat dia depan-depan. Woo .. menjerut leher oi . Salah satu reason aku nak sangat habis sekolah , benda ni lah . Salah satu ye , yang lain tak payah nak sebut sangatlah kan . boo . Then di halaman burung wiwit ( twitter) tadi , aku dengan beraninya buat confession dengan dia . Nak jadi apa , jadilah . Dengan lafaz bismillahirahmanirahim , aku type apa yang aku nak tahu . Tapi .. padam balik . macam tak sesuai . Buat malu aku je .. Buat yang ke berapa kali entah , dari limit 140 aksara dalam direct message twitter tu , 44 aksara je yang dia baca . Apa pahal pun aku dah lepas step 1 . Dari situ , bebel bebel , terbukak lah pulak cerita lama pasal pergaduhan (actually persefahaman yang boo gitu .. k k .. salah faham maksud aku) dengan kawan baik yang lagi satu . Perempuan . Aku tahu dia tak salah apa-apa . Dia mangsa keadaan . Cuma yang aku tak sangka dan tak boleh terima untuk 20 saat , kawan baik sekolah rendah aku cerita yang bukan-bukan . Well , taktahu okay mana satu yang betul . Aku tak marah . Aku tak pernah marah orang kutuk aku . Kisah apa aku . Kutuk la asalkan pahala aku masuk . Wakaka . Tapi jangan tuduh aku . Tu aje . Kau tuduh - tuduh meyusahkan aku lebih . Nak makan pun tak kenyang tau ? K gedik . Apapun , walaupun tak pasti yang mana satu yang betul pada pihak sana , aku maafkan je la . Mana tahu salah dengar ke salah cerita ke salah orang ke kan . Kisah . Yang penting sekarang aku dengan diaorang semua dah baik . Alhamdulillah .
Al-kisahnya bebelan ini , dalam berkawan memang banyak ragamnya . Memang kadang-kadang ada je yang bengkek . Kadang-kadang tersasar perasaan . Amboii , nyah ! K serius . Kadang-kadang iri hati . Nama pun manusia . That is fitrah . Kena terima je lah sebab ketika penduduk Bumi dan bukannya dengan alien . We have to accept that . Sebenarnya Allah ciptakan manusia dengan berbagai ragam , tapi masing-masing ada kelebihan . Dan benda-benda tu yang buat hari-hari kite terisi . Haaa .. Kalau takde kenangan bercampur (pahit , manis , suam ,panas , sejuk) , orang hidup dalam kebosanan dan kemurungan . Macam takda life gitu . Alhamdulillah . Dia kembalikan apa yang aku lepaskan dulu :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

  1. Ketika penduduk bumi ?
    Huhu this post remind me of my ex-friends :'(
    Akak berkait-kait eh ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typo ,dik .. Hihi Nak tulis 'kita kan ' . Berkait apa ? x fhm .. huhu

      Delete

Nak satu comment .. Haha

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen