Online Diary AZU ❤: BUBUR NASI ♥

Nuffnang Ads

BUBUR NASI ♥

 sumber : MR GOOGLE

Okay semalam aku teringin nak makan bubur . Aku cakap kat ibu . Nak try buat sendiri . Gasak lah jadi ke tak kan . Memandangkan barang dapur takda , aku mintak lah suruh beli . Ala accessories bubur tu semua lah . Pastu tahu-2 je pagi tadi ibu kejut kata nak keluar . Tengok jam baru pukul 9 pagi macam tu [tipu je . tak tengok jam sebenanye .] tapi pagi lah . Takkan nak masak bubur pagi-2 buta kan . Aku pun tengah mamai lagi . HEHE . And then aku nampak ada resipi kat atas meja dengan bahan -2 siap pisau sekali . WOW -.-' pukul 12.00 mcm tu baru start buat sebab tunggu ayah hantar daging . Senang rupanya nak buat . Campak -2 je bahan then bia je masak . Wuuu :B 

RECIPE + WAYS TO DO IT 

-Basuh 2 pot beras . Masak letak air hingga takat 6 @ 7 .
-Sementara tu : bwg-2 + halia - ditumbuk , serai dititik (ketuk2 je) - masuk terus dalam beras tadi + kayu manis + bunga lawang .
-Daging potong kecil2 . Basuh . Masuk terus . [ tapi aku rebus dulu bagi empuk ]
 -Biarkan sampai kembang
-Sementara tunggu kembang , potong2 sayur seperti : carrot , kobis ke sawi ke . Dah kembang baru letak sayur2 tadi + garam + lada hitam .


okay sekali tengok macam karangan Add Math je . HOHO . Tapi aku suka baca so faham lah . And memang cara ni lagi aku faham dari yang point-2 . Okay , dah kenyang . Nak lepak . BYE ♥


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

1 comments:

  1. Your blog is cute but I think you need to write the recipe better than this . Its such a confusing . FYI , it look tasty :)

    ReplyDelete

Nak satu comment .. Haha

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen